Erasmus+

ERASMUS+

Pobyt szkoleniowy ekipy lektorów Domu Bretanii na stażu dydaktycznym w Strasburgu i Lizbonie

W lipcu i wrześniu 2017  lektorzy naszej szkoły językowej wzięli udział w projekcie sfinansowanym przez program Erasmus +, w ramach sektora „Edukacja Dorosłych” Akcja 1- Mobilność kadry edukacji dorosłych. Projekt ten nosił tytuł: „Zwiększenie innowacyjności szkoły językowej poprzez wprowadzenie nowych technologii do procesu nauczania, poszerzenie kompetencji kulturowych lektorów oraz modernizację zarządzania”.EU flag-Erasmus+_vect_POS

W ramach tego projektu 7 nauczycieli języka francuskiego oraz 1 nauczyciel języka portugalskiego uczestniczyło w stażach językowo-dydaktycznych w Starsbourgu i Lizbonie.

Fotorelacje z tych staży były zamieszczane na fanpage’u Facebook Domu Bretanii. Można je również obejrzeć TUTAJ.

W czasie stażu wzięliśmy udział w bardzo zróżnicowanych zajęciach, opierających się na wykorzystywaniu dokumentów autentycznych, materiałów dostępnych w otwartych zasobach internetowych.

Poznaliśmy bliżej frankofonię i jej obecność we współczesnym świecie, rozmawialiśmy o kulturze francuskiej przez pryzmat humoru czy też o specyfice kulturowej Alzacji i Strasbourga. Mogliśmy też przyjrzeć się jak ewoluuje współczesny język przez poznanie jego wariantu jakim jest „verlan”, czyli slang młodzieżowy.

Mieliśmy też okazję poznać piękno tego niezwykłego regionu jakim jest Alzacja oraz jego stolicy – Strasbourga. Niezapomnianym przeżyciem było zwiedzenie Parlamentu Europejskiego, gdzie wzięliśmy udział w uroczystej sesji, na której oddano hołd zmarłej Simone Veil, przewodniczącej Parlamentu Europejskiego w latach 1979 do 1982.

Bogatsi o te wszystkie doświadczenia i nowe umiejętności, chcielibyśmy jak najlepiej wykorzystywać je na zajęciach i dzielić się z innymi.

Owocem naszych nowych doświadczeń jest wprowadzenie nowoczesnego narzędzia do kontaktu między administracją, lektorami i uczniami jakim jest nasza platforma e-learningowa. Jej użytkowanie ma też wzbogacić kursy stacjonarne o elementy nauczania on-line, wpisując się w model tzw. nauczania hybrydowego. Platforma ta będzie również wykorzystywana do typowego nauczania on-line.

Nasi lektorzy będą dzielić się nowymi doświadczeniami z innymi nauczycielami zamieszczając regularnie scenariusze zajęć, udostępniane na zasadzie otwartej licencji. Scenariusze te można będzie znaleźć TU